دست نوشته خبری

ساخت وبلاگ

وزیر کشور جمهوی اسلامی از ادامه رایزنی و مذاکره با شورای نگهبان بر سر رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه ۳۰ دی با بیان این که تاکنون ۲۰ ملاقات درباره رد صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت و اعتراض به این مساله داشته است گفت روز گذشته گزارشی در این باره به رهبر جمهوری اسلامی داده و گزارش‌هایی هم به شورای نگهبان و دفتر رهبری ارائه کرده است.

او اضافه کرد: " آقای جنتی معتقد است باید این مسائل در یک فضای منطقی و با رایزنی مشترک حل شود  تا همه اطمینان داشته باشند که حق‌شان ضایع نشده است."

رد صلاحیت گسترده نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان، با انتقاد بسیاری از چهره‌های سیاسی و نامزدها مواجه شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز از شورای نگهبان خواست تا در رد صلاحیت‌ها تجدید نظر کند. او گفته است که از تمام اختیارات خود برای احقاق حقوق رد صلاحیت شدگان استفاده خواهد کرد.

به گفته سخنگوی شورای نگهبان، حدود ۶۰ درصد از نامزدهای انتخابات رد صلاحیت شده‌اند. اصلاح طلبان نیز با اعلام این که نامزدهای آنها به طور گسترده ردصلاحیت شده اند، اعلام کرده اند که در برخی از حوزه های انتخابیه هیچکدام از نامزدهای آنها تایید نشده اند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه انتخابات مجلس خبرگان قرار است هفتم اسفند امسال برگزار شود.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 198 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:17

انتظار می رود سنای آمریکا روز  چهارشنبه (۲۰ ژانویه) به طور آزمایشی به لایحه محدود ساختن شمار آوارگان از سوریه و عراق که خواهان پناهندگی در آمریکا هستند رای بدهد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که بیم آن می رود اعضای گروه دولت اسلامی و دیگر نفوذی های تروریست، در میان میلیون ها پناهجوی گریزان از خشونت در کشورهایشان باشند.

لایحه فوق که مجلس نمایندگان آمریکا اواخر سال گذشته و در پی حملات تروریستی پاریس با حمایت دو حزبی تصویب کرد، ایجاب می کند اف بی آی، وزارت امنیت داخلی و مدیر سازمان اطلاعات ملی تایید کنند متقاضیان دریافت پناهندگی ، تهدید امنیتی نیستند.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا گفت "روشن است که بسیاری از آمریکایی ها به توانایی دولت در بررسی وضعیت هزاران پناهجوی سوریه و عراق نگرانی هایی دارند."

او گفت تقویت راهکارهایی برای شناسایی طرفداران داعش می تواند به این موضوع که آوارگان قانونی ، بی جهت بدنام نشوند کمک کند. 

کاخ سفید می گوید به چنین لایحه ای نیاز نیست زیرا آوارگان هم اینک از مراحل بررسی های گسترده که می تواند بالغ بر دو سال طول بکشد، می گذرند.

در ماه دسامبر، کنگره آمریکا برنامه معافیت ویزای ورود به آمریکا را برای بررسی بیشتر وضعیت خارجی هایی که در پنج سال گذشته به کشورهایی چون سوریه عراق سفر کرده اند، اصلاح کرد.

سال پیش، دولت اوباما گفت ایالات متحده ۱۰ هزار آواره سوری را قبول خواهد کرد. 

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:17

شرکت هواپیمایی ایران ایر از انجام نخستین پرواز مستقیم این شرکت از پاریس به تهران پس از چند سال توقف، خبر داد.

بنا به اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر) پرواز ۷۳۲ پاریس روز سه‌شنبه در ساعت ۱۴ به وقت محلی، فرودگاه اورلی پاریس را ترک کرد و در ساعت ۲۲ در فرودگاه امام خمینی تهران به زمین نشست.

در سال‌های گذشته و به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با مشکل سوخت‌گیری مواجه بود و مجبور بود تا پروازهای اروپایی را با توقف در کشور سوم انجام بدهد.

توقف در کشور سوم نیز باعث افزایش زمان پرواز و بیشتر شدن قیمت بلیط می‌شد و عملا باعث شده بود تا کمتر کسی برای سفر به کشورهای اروپایی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی استفاده کند.

رفع مشکل پروازهای مستقیم به ایران پس از اجرای برجام و لغو تحریم‌ها، می‌تواند به برنامه‌های دولت ایران برای افزایش سهم گردشگران خارجی کمک کند.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:17

مردان مسلح صبح روز چهارشنبه با حمله به یک دانشگاه در پاکستان دست کم ۲۵ نفر را کشتند.

حمله به دانشگاه "باچاخان" در شهر چارسده واقع در ایالت خیبر پختونخوا نزدیک شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان روی داد. در این حمله مهاجمان از بمب و اسلحه استفاده کردند.

منابع دولتی و بیمارستانی می گویند ده ها نفر نیز در این حمله کشته شده اند. حمله حدود ساعت ۹ صبح روی داد.

به گفته منابع امنیتی چهار فرد مسلح با ورود به دانشگاه به دانشجویان و استادان تیراندازی کردند.

سعیدوزیر خان، معاون بازرسی کل محلی پلیس گفت دست کم دو بمب گذار انتحاری در میان تروریست هایی بودند که به دانشگاه حمله کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که شاخه اصلی طالبان پاکستان گفته حمله کار این گروه نبوده است. پیشتر یک فرمانده محلی طالبان گفته بود که او چهار نفر را برای حمله به دانشگاه اعزام کرده است. طالبان درباره اینکه گزارش های ضد و نقیضی داده، توضیحی نداده است.

یک سخنگوی ارتش پاکستان گفت که نیروهای ارتش مهاجمان را از پای درآوردند.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:26

دو مامور امنیتی عراق و دو منبع دولتی آمریکایی می گویند سه شهروند آمریکایی که هفته گذشته در بغداد ناپدید شدند، ربوده شده و در حال حاضر در اختیار یک گروه شبه نظامی تحت حمایت ایران هستند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دو مقام عراقی گفتند که مردان مسلح ناشناس سه آمریکایی را روز جمعه از یک خانه شخصی در جنوب شرقی منطقه دورا در بغداد ربودند. آن ها اولین آمریکایی هایی هستند که از زمان خروج سربازان آمریکایی از عراق در سال  ۲۰۱۱ ، در این کشور ربوده می شوند.

منابع آمریکایی پیشتر گفته بودند که واشنگتن هیچ دلیلی مبنی بر مشارکت ایران در آدم ربایی نداشته و گمان نمی کنند که این سه نفر به ایران برده شده باشند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام عراقی در بغداد گفت "آنان ربوده شدند چون آمریکایی بودند."

سه آمریکایی ربوده شده کارمندان یک شرکت کوچک آمریکایی هستند که با یک شرکت بزرگتر پیمانکار ارتش آمریکا همکاری می کند.

دولت عراق برای مهار فعالیت های گروه های شبه نظامی شیعه تلاش می کند. بسیاری از این گروه ها به دنبال حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ در این کشور فعالند و قبلا نیز به ربودن شهروندان آمریکایی متهم شده اند.

وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت برای شناسایی موقعیت مکانی آمریکایی های ناپدیدشده در حال همکاری با مقامات عراقی است.

پیشتر آسوشیتدپرس خبر داد که آدم‌ربایان قربانیان خود را به شهرک شیعه‌نشین صدر منتقل کرده‌اند.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 6:39

نمایندگان مجلس روز سه شنبه در دو نامه جداگانه به شورای نگهبان به رد صلاحیتهای نامزدی انتخابات مجلس اعتراض کردند. همزمان حسن روحانی و علی لاریجانی، روسای دو قوه مجریه و مقننه در ایران به دنبال رایزنی با شورای نگهبان برای تجدیدنظر در ردصلاحیت‌های گسترده هستند.

علی مطهری در نامه خود نوشت که هم "التزام عملی" به اسلام دارد و هم به نظام جمهوری اسلامی اما معتقد است "ولایت فقیه با آزادی بیان منافات ندارد".

این نماینده فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرده که پدرش از بنیان‌گذاران جمهوری اسلامی بوده ولی ممکن است برداشت او با برداشت "کسانی که به جمهوری بودن این نظام اعتقادی نداشته و برای مردم نقش چندانی قائل نیستند" متفاوت باشد.

آقای مطهری تاکید کرده "اگر کسی در موضوعی نظر مخالف نظر ولی‌فقیه داشت آزاد است که نظر خود را ابراز کند".

به گفته او "عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند و به ضرر اصل ولایت‌فقیه کار می‌کنند و نقش دوست نادان انقلاب را بازی می‌کنند."

هفت نماینده دیگر مجلس نیز در نامه‌ای به شورای نگهبان درخواست کردند تا این شورا و هیات‌های نظارت فارغ از "تمایلات سیاسی" خود، کاری کنند تا "الک ریز به جای پالایش سلایق سیاسی برای سرند عمل اقتصادی نامزدها به ویژه صاحبان پایگاه و جایگاه اجتماعی به کار گرفته شود".

نادر قاضی پور٬ مسعود پزشکیان٬ الیاس نادران٬ غلامرضا مصباحی‌مقدم٬ علیرضا محجوب٬ احمد سالک و حمیدرضا فولادگر نوشته‌اند که "به دلیل عافیت طلبی عده‌ای و عدم انجام صحیح تکلیف از سوی عده‌ای دیگر شاهد شیوع همه جانبه فساد در کشور هستیم."

محمد بیاتیان، نماینده بیجار از ورود علی لاریجانی به موضوع رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس خبر داده و گفت مقرر شده تا برخی از حقوق‌دانان شورای نگهبان در مجلس حاضر شوند و در این باره توضیح بدهند.

این نماینده اصولگرا به خبرگزاری ایسنا گفت که تعدادی از نمایندگان مجلس که صلاحیت آنها از طرف شورای نگهبان تایید نشده در گروه‌های جداگانه‌ای با رئیس مجلس جلسه برگزار کرده و خواسته‌اند تا او با شورای نگهبان وارد رایزنی شود.

در خبرگزاری‌های ایران فهرست‌های متفاوتی از نمایندگان فعلی رد صلاحیت شده منتشر شده است. از جمله وبسایت روزنامه ایران گزارش داده که ۵۰ نماینده فعلی مجلس نیز اجازه ورود به انتخابات را پیدا نکرده‌اند.

نقش احتمالی رهبری و امکان صدور حکم حکومتی

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از رد صلاحیت گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز ناخشنودی کرده و خواستار تجدیدنظر شورای نگهبان شده است.

این سخنان روز سه‌شنبه آقای روحانی با خبر روزنامه اعتماد درباره رایزنی روحانی با رهبر جمهوری اسلامی جنبه جدی‌تری به خود گرفته است.

اعتماد از قول محمد اشرفی اصفهانی، رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری نوشته بود: "آقای روحانی بسیار محکم برای حل و فصل ماجرای رد صلاحیت‌ها ایستاده و تا آنجایی که اطلاع دارم فهرستی از برخی اسامی را خدمت مقام معظم رهبری برده‌اند تا حکم حکومتی بگیرند واین مساله را حل کنند، از همین رو نباید خیلی نگران بود."

اما ساعاتی بعد این مقام دولتی گفته‌های خود را تکذیب کرد و گفت که درخواست "حکم حکومتی" صحت ندارد.

اما همزمان محسن رهامی، رئیس کارگروه تعامل و رایزنی شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خبر داد که رد صلاحیت‌های گسترده اصلاح‌ طلبان به صورت کتبی یا شفاهی به رهبر جمهوری اسلامی گزارش خواهد شد.

این داوطلب کاندیداتوری در انتخابات مجلس که صلاحیت خودش نیز رد شده به خبرگزاری ایلنا گفت: "ما صبر می‌کنیم ببینیم تلاش‌هایمان چقدر نتیجه می‌دهد. امیدواریم تعداد اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شده در حدی باشد که بتوانیم لیستی ارائه دهیم، برای همین همه توان خود را برای تهیه لیست‌ها می‌گذاریم و از راه‌های ممکن قانونی برای تجدیدنظر شورای نگهبان نسبت به رد صلاحیت‌های صورت گرفته استفاده کرده و به صورت کتبی و شفاهی اعتراض خود به شورای نگهبان را مطرح می‌کنیم."

هنوز به طور رسمی اعلام نشده چه افرادی رد صلاحیت شده و یا صلاحیتشان احراز نشده اما گزارش‌ها حاکی از رد صلاحیت گسترده داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

فرصت ۲۰ روزه شورای نگهبان برای رسیدگی به شکایت‌های داوطلبان رد صلاحیت شده و اعلام فهرست نهایی کاندیداها از روز یکشنبه ۲۷ دی ماه آغاز شده است.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 208 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:29

سخنگوی کاخ سفید می گوید باراک اوباما و دولت او بارها مقامات ایران را برای ارائه اطلاعاتی در باره رابرت لوینسون ، مامور سابق اداره آگاهی فدرال – اف بی آی -زیر فشار گذاشته اند.

 به گزارش رویترز، جاشوا ارنست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت کاخ سفید بر این باور است که لوینسون دیگر در ایران نیست اما به وارد آوردن فشار بر ایرانی ها جهت ارائه هر اطلاعاتی که ممکن است در باره او داشته باشند ادامه خواهد داد.

 ارنست گفت کاخ سفید تا دسامبر با خانواده لوینسون در تماس بود و افزود "روشن است که ما نسبت به نگرانی های خانواده او بسیار حساس هستیم."

 لوینسون هشت سال پیش در جریان سفر به ایران در جزیره کیش ناپدید شد.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی درباره زنده بودن لوینسون گفت اطلاع جدیدی ندارد.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:29

گروه "دولت اسلامی" یا داعش تایید کرد که عضو بریتانیایی این گروه معروف به "جان جهادی" در حمله هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی کشته شده است.

جان جهادی همان عضو داعش است که در ویدیوهای این گروه در حال گردن زدن گروگان ها دیده شده است.

این مطلب را خبرگزاری های رویترز و فرانسه روز سه شنبه گزارش دادند.

مقام های آمریکایی آبان ماه امسال اعلام کردند که خودروی حامل جلاد بریتانیایی داعش، در حمله هواپیمای بدون سرنشین در سوریه هدف قرار گرفته است.

آنها در همان ماه اعلام کردند که مطمئن هستند محمد اموازی، معروف به "جان جهادی" کشته شده است.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 165 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:29

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد می گوید، سال گذشته میلادی بیش از ۹۲ هزار نفر از شاخ آفریقا خود را به یمن رسانده اند. این رقم یکی از بزرگترین آمارها در ده سال گذشته است.

این آژانس که مقر آن در ژنو است، می گوید دو سوم افراد فوق اغلب از سومالی و اتیوپی، حتی پس از مارس ۲۰۱۵ و آغاز درگیری های یمن، خود را به آن کشور رسانده اند.

ادرین ادواردز سخنگوی آژانس پناهندگان ملل متحد روز سه شنبه گفت در این مسیر ۹۵ نفر جان باختند، که از سال ۲۰۰۶ به این سو بیشترین آمار است. تنها در سال ۲۰۱۶ در این مسیر، ۳۶ نفر در دریا غرق شده اند.

ادواردز گفت با آن که نهاد متبوعش درباره مخاطراتی که در یمن پیش روی مهاجران قرار می گیرد همواره هشدار داده اند، اما "بسیاری از تازه واردها درباره وخامت اوضاع، اطلاعات غلط دریافت کرده و گمراه شده اند."

 

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 1:40

شرکت "ترک سل" ترکیه در تلاش برای گسترش فعالیت های منطقه ای خود است و لغو تحریم های اتمی ایران، این کشور همسایه را به بازاری بالقوه  برای این شرکت مخابراتی بدل کرده است.

روزنامه حریت ترکیه به نقل از کان ترزی‌اوغلو  مدیر اجرایی ترک سل، بزرگترین اپراتور موبایل ترکیه با بیان این که "ایران بازاری بزرگ و کانون توجه ما است،"  گفت شرکت متبوعش از نزدیک تحولات بازار تلفن و مخابرات ایران را زیر نظر دارد.

ترک سل سالهاست که علاقمند به حضور در بازار ایران است و در سال ۲۰۰۴ میلادی کنسرسیومی را هدایت کرد که برنده مجوز اپراتوری تلفن همراه در ایران شد. این مجوز بعدا به گروه رقیب MTN  از آفریقای جنوبی داده شد.

این شرکت بعدا از MTN  در یک دادگاه آمریکایی شکایت کرد، اما در نهایت از شکایت خود صرف نظر کرد.

ترک سل مانند شرکت های خدمات مخابراتی دیگر جهان در تلاش است از طریق افزایش داده ها، و خدمات تلویزیونی و همچنین موسیقی جایگاه خود را تثبیت کند و امیدوار است که عواید خارجی خود را از ۹ درصد در حال حاضر به ۴۰ درصد برساند.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 187 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 0:38

بنابر آمار رسمی دولت چین، رشد اقتصادی این کشور به پایین ترین سطح خود در ۲۵ سال گذشته رسیده است. کاهش رشد اقتصادی چین، تاثیری منفی بر عملکرد بازارهای مهم بورس در گوشه و کنار جهان داشته است.

رشد اقتصادی بالای ۶ درصدی برای بسیاری از کشورهای جهان یک آرزو است، اما نه برای چین. آمارهای رسمی دولت چین نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور در سال گذشته ۶ و نه دهم درصد بوده است، که "بدترین عملکرد اقتصاد" این کشور در ۲۵ سال گذشته محسوب شده است.

چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است و در سال های خوب خود رشد بالای ۱۱ درصد را هم تجربه کرده است.

دولت این کشور از اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون شش بار نرخ بهره بانکی را پایین آورده تا تقاضای داخلی افزایش یابد و به تولید بیشتر کمک کند.

برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند رشد مصرف به تنهایی نمی تواند به رشد اقتصادی کمک کند.

شی بین، اقتصاددان در شانگهای می گوید رشد مصرف به تنهایی به رشد بلندمدت اقتصاد چین کمک نمی کند، رشد اقتصادی بلند مدت تنها با تولید بیشتر به دست می آید.

بخش تولید چین که موتور محرک اقتصاد این کشور است در این سال ها از بخش خدمات عقب افتاده و سهم آن در تولید ناخالص ملی با کاهشی قابل توجه به ۷ درصد رسیده است.

اوضاع اقتصادی چین که مناسب نباشد، دیگر بازارها و اقتصادهای مهم هم آسیب می بینند. 

روز سه شنبه و با اعلام کاهش رشد اقتصادی چینف شاخص سهام در بازارهای بورس آسیا و استرالیا کاهش یافت.

غیر از این، پایین آمدن رشد اقتصاد چین می تواند خبر بدی برای کشورهایی باشد که چین از آنها مواد اولیه خریداری می کند. ایران هم یکی از همین کشورها است که نفت به چین صادر می کند.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 193 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 0:38

تاکنون ربات ها یا آنچه معمولا آدم آهنی را به هیکل زمخت و فلز و سیم های زیاد داخل شان می شناختیم، اما شاید به زودی این ظاهر تغییر کند.

سازندگان ربات‌ها تلاش می‌کنند ظاهر آنها را شبیه به انسان بسازند، ولی زیر پوست به ظاهر طبیعی آنها، داستان دیگری است.

داخل بدن ربات‌ها عمدتا فلز و پلاستیک است که از میان بردن آنها کار آسانی نیست، و دذ نهایت برای طبیعت مضر است.

دانشمندان انستیتوی تکنولوژی ایتالیا تلاش می‌کنند ربات‌هایی را بسازند که برای طبیعت مضر نیستند.

این دانشمندان از مواد زائد غذایی "بیو پلاستیک" یا به عبارتی پلاستیکی را تولید می‌کنند که می‌تواند پس از دور ریختن جذب خاک شود و ضرری برای محیط زیست نداشته باشد.

این ماده نه تنها برای پوست ربات‌ها قابل استفاده است بلکه به قدری محکم است که می‌توان دستگاه‌های داخل ربات را نیز با آن ساخت.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 0:38

سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل از بیانیه اتحادیه اروپا در زمینه تمایز کامل و روشن میان تولیدات در داخل اسرائیل و شهرک نشین های یهودی در کرانه باختری رود اردن انتقاد کرد.

روز دوشنبه شورای وزیران اتحادیه اروپا اعلام کرد که هر نوع معامله و خرید کالا از اسرائیل باید متضمن این باشد که مشخص شود محصول مورد معامله، در شهرک نشین های یهودی واقع در "سرزمین های اشغالی" در کرانه باختری رود اردن تولید شده یا در داخل خاک اسرائیل. 

وزارت امور خارجه اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد که تصمیم جدید اتحادیه اروپا، ناشی از "تبعیض و تعصب عمیق اروپایی ها در مورد اسرائیل است."

امانوئل نهشون سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفت کشورش از متن بیانیه اتحادیه اروپا راضی نیست.

اتحادیه اروپا دو ماه پیش تصمیم گرفت بر کالاهای وارداتی اسرائیلی تولید شده در کرانه باختری رود اردن، که بنا به قوانین و مقررات بین المللی اراضی "اشغالی" محسوب می شود، برچسب تولید در "سرزمین های اشغالی" بزند. تصمیمی که فلسطینی ها از آن حمایت کرده اند.

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی گفت: "امیدوارم گوش های آقای نتانیاهو برای شنیدن پیام اتحادیه اروپا کاملا باز باشد که سرزمین های اشغالی فلسطینیان، بخشی از اسرائیل نیست و نخواهد بود. یهودی نشین ها غیرقانونی اند. با آبادی های یهودی نشین معامله نمی کنیم و بر تولیداتشان برچسب می زنیم."

ساحل غربی رود اردن در سومین جنگ اعراب و اسرائیل به تصرف اسرائیل در آمد و کمی بعد، اسرائیل آن منطقه را به خاک خود ضمیمه کرد.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:31

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی راهی عربستان سعودی  شد.

عباس عراقچی سه شنبه شب تهران را به مقصد جده ترک کرد تا در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی که برای رسیدگی به موضوع حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان در ایران تشکیل خواهد شد، شرکت کند.

عربستان از این سازمان خواسته بود تا نشستی فوق‌العاده در این زمینه برگزار کند. سازمان همکاری‌های اسلامی بیش از ۵۰ عضو دارد و دبیرخانه دائمی آن در جده قرار دارد.

به دنبال اعدام شیخ نمر، روحانی منتقد شیعه در عربستان عده‌ای در تهران و مشهد به سفارت و کنسولگری عربستان حمله کردند و متعاقب آن عربستان روابط خود با ایران را قطع کرد. این اقدام باعث افزایش تنش میان تهران و ریاض شده است.

حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در ایران، از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد محکوم شده و دولت ایران قول داده است تا مهاجمان را شناسایی و با آنها برخورد کند.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 196 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:31

وزیر خارجه آلمان روز سه شنبه گفت حالا که تهران به تدریج از انزوای بین المللی خارج می شود، برای جلوگیری از افزایش تنش میان ایران و رقیب منطقه ای اش عربستان سعودی، آلمان مایل به همکاری با تهران برای آرام کردن اختلافات منطقه ای است.

ایران برای سال ها یک عضو منزوی شده جامعه بین المللی محسوب می شد و تنها چند روز پیش به دنبال اجرایی شدن توافق جامع اتمی و لغو تحریم های اتمی آمریکا و اتحادیه اروپا، از این سایه سنگین خارج شد.

آلمان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی در چارچوب کشورهای ۵+۱ یکی از اعضای عمده مذاکرات اتمی با ایران بود.

خبرگزاری رویترز به نقل از فرانک والتر اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان با اشاره به درگیری ها و ناآرامی های موجود در سوریه و یمن گفت، ایران یکی از اعضای کلیدی ایجاد ثبات در خاورمیانه است.

اشتاینمایر در برلین به روزنامه نگاران خارجی گفت: "ما می خواهیم که ایران درگیری ها را آرام کند و ثبات را در این منطقه بحران خیز دوباره برقرار سازد. امیدوارم که ایران آماده این کار باشد."

وی اضافه کرد، آرام کردن جنگ در سوریه برای حل بحران پناهندگان در اروپا حیاتی است. موج پناهندگان فراری از جنگ در خاورمیانه و اسکان آنان در اروپا اختلافات عمیقی را در اتحادیه اروپا موجب شد.

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، از جمله عربستان سعودی، ایران را به حمایت از شورشیان شیعه حوثی در یمن و شبه نظامیان حامی دولت بشار اسد در سوریه متهم می کنند.

ائتلاف کشورهای عرب به رهبری ریاض، عملیات نظامی را علیه مواضع شبه نظامیان حوثی در یمن به راه انداخته است.

تنش میان تهران و ریاض چند هفته پیش و به دنبال اعدام شیخ نمر النمر، روحانی ناراضی شیعه در عربستان سعودی، و پس از آن بروز اعتراض های خشمگین در ایران، افزایش یافت.

به گفته آقای اشتاینمایر، این تنش ها به زودی از بین می رود، اما امکان اعتمادسازی میان تهران و ریاض وجود داشت.

وزیر خارجه آلمان افزود "تنش های همسایگان، از قبیل تنش موجود میان ایران و عربستان، یک شبه به دوستی تبدیل نمی شود."

وی گفت "در گام اول، اگر دو طرف وضعیت موجود را تحت کنترل درمی آوردند و از طریق گفت و گو با همدیگر نمی گذاشتند وضع وخیم تر شود، دستاورد بیشتری حاصل می شد."

وزیر خارجه آلمان همچنین ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و آلمان، با قدرت به پیش برود.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 190 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:31

جو بایدن معاون ریاست جمهوری آمریکا از رئیس جمهوری سوئیس بابت نقش کشور او در مذاکرات فشرده درباره آزادی گروگان های آمریکایی در ایران سپاسگذاری کرد.

سوئیس در آزادی چهار شهروند آمریکایی که در ایران زندانی شده بودند، نقشی تعیین کننده ایفا کرد و هواپیمای خطوط هوایی این کشور آنان را روز یکشنبه از ایران خارج ساخت.

سه نفر از زندانیان آزاد شده یعنی امیر حکمتی، سعید عابدینی و جیسون رضاییان روز یکشنبه با یک هواپیمای سوئیسی از ایران خارج شدند و بعد توقف در ژنو به یک مرکز پزشکی ارتش آمریکا در آلمان منتقل شدند.

دولت سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران است. ایران و آمریکا بیش سه دهه است که روابط دیپلماتیک ندارند.

جو بایدن روز دوشنبه در زوریخ با یوهان شنایدر-امان، رئیس جمهوری سوئیس ملاقات کرد.

آقای بایدن هفته پیش رو برای شرکت در اجلاس اقتصاد جهانی در داوس سوئیس خواهد بود و سپس عازم ترکیه خواهد شد.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 203 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 22:25

راحله آسمانی، تکواندوکار سابق تیم ملی ایران که به بلژیک پناهنده شده، مجوز حضور در المپیک ۲۰۱۶ برزیل را به دست آورد.

فدراسیون جهانی تکواندو به تازگی به ورزشکاران پناهنده مجوز داده بود تا با پرچم کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند و الهه آسمانی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم در مسابقات انتخابی ترکیه، موفق شد تا ضمن کسب عنوان قهرمانی، به المپیک راه پیدا کند.

او پیش از این در تیم ملی ایران موفق شده بود تا مدال نقره بازی‌های آسیایی را کسب کندو

خانم آسمانی در گفت‌وگو با وبسایت فدراسیون جهانی تکواندو از حضور در مسابقات المپیک ابراز خوشحالی کرد و گفت "این اگر حتی یک فیلم سینمایی بود، هیچ کس ممکن نبود آن را باور کند!"

پیش از الهه آسمانی، میلاد بیگی دیگر عضو سابق تیم ملی تکواندوی ایران که تابعیت جمهوری آذربایجان را دریافت کرده، با پرچم این کشور در مسابقات انتخابی شرکت کرد و با کسب مدال طلا، سهمیه المپیک ریو را کسب کرد.

مربیگری تیم ملی آذربایجان را نیز رضا مهماندوست،مربی سابق تیم ملی ایران برعهده دارد.

به این ترتیب در مسابقات تکواندوی المپیک سال ۲۰۱۶ دو ایرانی در قالب تیم‌های دیگر به میدان می‌روند و امکان رویارویی آنها با اعضای تیم ملی ایران نیز وجود دارد.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 199 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 22:25

دولت پاکستان می گوید ممنوعیت سه ساله دسترسی به شبکه یوتیوب را لغو کرده است. این اقدام پس از آن انجام می گیرد که وبسایت متعلق به شرکت کوگل، یک شکل محلی از یوتیوب را راه اندازی کرد که به دولت اجازه می دهد خواستار حذف مطالبی که موهن تلقی می کند، شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات پاکستان دسترسی یه یوتیوب را در سپتامبر ۲۰۱۲، پس از آپلود شدن فیلمی به نام "بی گناهی مسلمانان" ممنوع کرد. آن فیلم که از سوی پاکستان "ضد اسلامی" تلقی شد، منجر به برپایی اعتراضات خشونت باری در شهرهای عمده آن کشور شد.

وزارت فناوری اطلاعات و ارتباط پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس شکل جدید یوتیوب، مقام های پاکستان می توانند درخواست کنند که دسترسی به "مطالب موهن" ممنوع شود.

با این حال، شرکت گوگل با تاکید بر این که موارد درخواستی را بدون بازنگری حذف نخواهد کرد، یادآور شد روند بررسی همان است که در دیگر نواحی دارای شکل های محلی یوتیوب صورت می گیرد، و درخواست های دولت برای آگاهی عموم منتشر خواهد شد.

در پاکستان، آنچه "توهین به مقدسات" توصیف می شود، موضوعی بسیار حساس است، و گروه های افراطی خشمگین به بسیاری از کسانی که به "اهانت به اسلام" متهم می شوند حمله و در مواردی حتی کشته اند.

به نوشته رویترز، در حالی که در چند سال گذشته دسترسی به اینترنت در پاکستان گسترش یافته است، دولت هزاران صفحه وب را که "نامطلوب" تشخیص داده مسدود کرده است. با این حال فعالان دولت را متهم می کنند که گاهی سایت ها را برای خاموش کردن صدای افراد و گروه های لیبرال یا منتقد می بندد. 

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 22:25

رهبر جمهوری اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی، از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ابراز خرسندی کرد اما تاکید کرد که "در برابر آنچه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است."

نامه آیت‌الله سید علی خامنه‌ای روز سه شنبه ۲۹ دی منتشر شده و در آن ضمن تشکر از وزیر امور خارجه و هیات مذاکره کننده ایرانی، در پنج بند نکاتی به رئیس جمهوری ایران گوشزد شده است.

او در ابتدا خواستار "مراقبت" بر اجرای کامل تعهدات طرف مقابل شده و گفته که "برخی از سیاستمداران آمریکایی در این دو سه روز کاملا موجب بدگمانی است."

آیت الله خامنه‌ای بار دیگر بر اجرای سیاست "اقتصاد مقاومتی" تاکید کرده و نوشته که " در تبلیغات توجه شود که در برابر آنچه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است."

به اعتقاد او، نباید "ممنون طرف غربی" بود.

رهبر جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید ویژه‌ای بر توجه نسبت به "خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر بویژه آمریکا" داشته است.

روز دوشنبه حسن روحانی نامه‌ تبریک به آیت‌الله خامنه‌ای نوشت و در آن اجرای برجام را "موفقیت بزرگ" نامید.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 21:14

به گفته مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی، هشت بانک ایران تا ده روز دیگر به سوئيفت متصل خواهند شد.

حسین یعقوبی، مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی به خبرگزاری ایلنا گفت که هفته گذشته هیاتی از سوی بانک مرکزی به بروکسل رفته و در مذاکره با مدیران ارشد سوئيفت مقرر شده "استثناهایی برای حذف تشریفات اعمال شود."

به این ترتیب و به طور ویژه، هشت بانک ملی، ملت، تجارت، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، بانک سپه و بانک رفاه کارگران ظرف ده روز به سوئيفت متصل خواهند شد.

سوئيفت (SWIFT) که مخفف "جامعه جهانی ارتباطات مالی بين بانکی" به زبان انگلیسی است، سامانه‌ای است که مرکز آن در بلژیک قرار دارد و مؤسسات مالی سراسر جهان از آن برای تبادل اطلاعات مالی خود استفاده می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های اعمال شده علیه ایران، تحریم سوئیفت بود، که در سال های اخیر مشکلات فراوانی را برای دولت و برای بخش خصوصی ایران به وجود آورده بود.

- - , .

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 212 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 21:14